Rosa skimmer

Å, allt är bara så där himla gulligt! Mamma och jag sydde lakan i lördags. Åt Knypet. Vi ”Ååå:ade” och ”Aaaahh:ade” över dessa underbart söta små blommiga saker som vi själva kreerade. Mamma vid symaskinen och jag vid strykbrädan. Ett litet 70-tals-blommigt kit till spjälsängen och ett rosa/blå-blommigt kit till lilla barnvagnen blev det. Men detta är bara en liten, liten del av allt det gulliga som nu inköpts för Knypets räkning. En underbar mobil att hänga över sängen som spelar vyssan lull, minismå babydräkter med lila älgar på, små små tvättlappar, gulliga nallebjörnar och supersmå blöjor som vi fått i gratispaket från Pampers (oj, reklam). Allt är bara så himla gulligt. Ändå vill Knypet inte komma ut riktigt än. Trots ihärdiga försök från min sida så som stor aktivitet under dagen, dammsugning, bära lite saker hit och dit…Knypet verkar trivas bäst i magen ändå. Den boffar mig i revbenen när jag kollar på film och hickar till lite då och då medan jag och Lelle väntar på signalen för uttåg. 

Lämna en kommentar