När alla andra sover

När alla andra sover och det är mörkt där utanför smyger sig Herman och jag upp för lite gos och lek mitt i natten. Vi börjar med ett blöjbyte för att sedan gå över till amning. Sen börjar tävlingen. Efter en rap eller två försöker jag få Herman att somna igen medan Herman försöker få mig att vara vaken. Precis när jag tror att jag lyckats och lagt den lille i sängen rycker han till och visar sig vara mer vaken än någonsin. Så där håller vi på i ca 2 timmar. Och när vi till slut börjar varva ner och vi båda inser att sömn är rätt bra – då får han hicka och vinner hela tävlingen.

Vaken

Kommentera

