Det bultar och det bankar

Igår var jag hos tandläkaren för att laga ett hål. Har jag klarat en förlossning klarar jag lite borrande i tänderna sa jag till tandsköterskan och modigt satte jag mig i stolen, redo för superborren som skulle rädda min tand. Dessutom fick jag mängder av bedövning. Men bedövningen räckte inte till smärtan som dök upp när min tandläkare meddelade att tanden måste rotfyllas (AJ!) och att det kommer kosta mig flera tusenlappar (AJ AJ! Tänk alla skor jag skulle kunna köpa för de pengarna?!). Jag låg där på britsen och stirrade in i silverlampan ovanför och allt jag önskade var att Herman var där och höll mig i handen. Mamma, skulle han kanske sagt om han kunnat prata, det kommer inte göra ont för jag är här och tar hand om dig. Tillsammans klarar vi vad som helst. Vi har ju genomgått det största av allt tillsammans. Vad är en liten sketen rotfyllning mot en förlossning? Här, ta ett bokmärke och sluta sjåpa dig!

Mormor

Medan mamma borras hos tandläkaren får Herman leka med mormor.

Kommentera

