Den med flest saker när man dör vinner!

Som den galna shopaholic jag är har jag såklart gått på allt möjligt som butiksförsäljarna sagt att jag måste ha för att klara ett liv med en bebis. En splitterny barnvagn med specialdesignad skötväska t ex. Men även jag har ett ”stopp vänta behöver jag verkligen det här?”-förnuft i mig och undrar vilka som egentligen köper alla dessa onödiga prylar som tillverkas. Sajten Allt om barn visar idag ”sju coola” prylar som gör babylivet enklare”. De borde egentligen skriva ”sju totalt onödiga saker som inte gör babylivet enklare utan istället kommer att stå och damma i ditt redan prylbelamrade hem och som du om några månader kommer slänga på den redan gigantiska soptippen av saker som du egentligen inte vill ha”. Herman får nöja sig med en gammal glasvas med en ljusslinga istället för en lampa som lyser och dunkar som ett hjärta. Jag hoppas han överlever min snålhet.

Allt man behöver

Jag har min napp, min mobil, min sköna gröna pyjamas och mammas hemsydda lakan. Men var är min lampa med hjärtljud? Hur ska jag nu kunna somna?

One Response to Den med flest saker när man dör vinner!

  1. Marlie/Ronja skriver:

    Hejdär ! Dundersöt liten unge du har.
    Såg din kommentar och ja, foglossningar är nog det värsta med gravidideten, hitills för mig iallafall.

    Aja, härlig blogg iaf!
    kram

Kommentera

