Shopping som träning?

Prick klockan 10:00 mötte jag upp mitt Power Walkande mammagäng i Liljeholmen. Efter en timmes rask promenad med styrka och två timmars härlig fika drog jag in till stan för att leta kläder åt en modefotografering på tisdag. Jag gick från Hötorget, ner en snabbis på Gamla Brogatan, till Gamla stan, vidare till Slussen och Medborgarplatsen och avslutade promenaden högt uppe på Bondegatan. In och ut ur diverse butiker medan jag pushade runt Herman i barnvagnen. Jag blev så svettig och slut så jag börjar fundera på om inte shopping kan vara ett alternativ till träning. Jag borde testa någon gång med både pulsklocka och stegräknare… Återkommer med resultat. Tillslut landade jag i allafall i underbara Galleri Sorgenfris butik och slog mig ner i deras soffa för att amma. Benen kändes helt ömma efter min att ha gått så långt. Och under hela promenaden längtade jag efter massa gott att äta. Muffins, kakor, bullar. Men jag var hela tiden på väg så jag missade att handla något och vart helt paff när jag plötsligt insåg att jag var hemma utan att haft en tanke på att köpa med mig något. Som tur var hade vi popcorn hemma.

Dagens ”You Go Girl” lämnar jag till Hanna Fridén som valt att föregå med gott exempel genom att gå upp i vikt för att visa sina många bloggläsare att hon är ett hälsosamt ideal. Hoppas hon håller formen!

Kommentera

