Jag behöver magmuskler

I går var det dags för andra Bollywood-danslektionen. Jag hade inte blivit ett dugg bättre sedan sist. Å andra sidan hade jag inte övat något. Vilken rebell! Kul var det i allafall men likväl supersvårt. Mycket höfter som ska ut flera meter från sidan och armar och ben som ska åt olika håll och kanter. Magmusklerna skulle spännas och rumpan skulle in. Ner på golvet och upp igen. Armarnas rörelser berättar en story. Jag ger dig min kärlek, min jord och min sol, typ… Jag är definitivt störst av alla, och stelast. Men igår försökte jag mig på lite spegelterapi under danssessionen och intalade mig att jag var absolut snyggast av alla oss som var där. Det funkade i några sekunder då och då. Det var det värt!

Kommentera

