Hångel med Herman

Herman  och jag trivs allra bäst med att ligga på soffan och jollra varandra i örat. Då har vi lååånga jollerkonversationer och vi kan verkligen jollra om allting här i världen. Vi betar av problem och funderingar som tex hur man ska få pengarna att räcka till all rolig shopping man vill shoppa eller hur jobbigt det är när man är hungrig och inte får maten serverad direkt. Glatt jollrar vi runt bland olika ämnen och byter åsikter och tankar. Ibland får Herman för sig att det är intressantare att titta åt något annat håll men efter en liten stund är hans koncentration tillbaka hos bara mig. Jag brukar smeka Hermans små ben och fötter och han brukar linda mitt hår runt sina små fingrar eller stoppa ett eller flera av sina fingrar i min mun. Ibland somnar vi så. Myser i flera lååånga minuter som blir till timmar medan snön yr utanför fönstret. Eller regnet. Eller solen.

Kommentera

