Mr Herman Prutt-e-lutt

I dag vaknade vi bredvid varandra, jag och Herman. Det gör vi rätt ofta för trots att han somnar i egen säng blir det amning mitt i natten och då somnar vi båda mitt under måltiden. Det är så mysigt att vakna bredvid dig, Herman. Trots att du är så glad och pigg och jag bara vill sova. Oftast ligger vi och småsnackar en stund tills pappa Lelle kommit ut ur duschen och tar dig med till frukostbordet. Då får jag sova en kort liten stund till. Idag låg vi och filurade lite på vad vi skulle göra med dagen. Åka en tur till stan, fika lite, mysa mycket. Jag ligger nästan still medan du numera vänder och vrider på dig. Och mitt i alltihopa pruttar du. Och det är så förbannat gulligt. Och jag undrar – när slutar du vara gullig när du pruttar?

PruttHerman leker loss på mammas mage.

2 Responses to Mr Herman Prutt-e-lutt

  1. kusin Erik 8 år skriver:

    hej
    Jag tycker Herman är gullig. Han harblivit stoooor.

  2. faster Anna skriver:

    Har gjort en väldigt ovetenskaplig undersökning bland diverse föräldrar, eftersom jag hoppades att jag skulle kunna komma med ett svar på din fråga hur länge ett barn är gulligt när det pruttar. Men tyvärr – det finns inget tvärsäkert svar.

    Min egen reflektion är att att min 3-åring nog är rätt gullig fortfarande, även när han pruttar. Men definitivt inte han storasyskon.
    Kan det vara när de är ca 4-5 år och man tycker att de ska kunna kontrollera sina kroppsfunktioner och visa åtminstone lite tendenser till uppfostran, som de slutar vara gulliga?
    I 6-årsåldern börjar de själva bli väldigt medvetna om sig själva (en jobbig ålder, både för barn o föräldrar därför) och tycka att vissa saker är pinsamma, så då börjar de bry sig själva.

    Men andra föräldrar höll inte alls med mig. Ngn menade att gränsen kommer när de börjar äta annan mat än bröstmjölk o därför lukta mer. En annan att det aldrig är gulligt.

    Du ser – jag tar din blogg på största allvar och försöker verkligen komma med svar på dina funderingar ;-)

Kommentera

