Uppdatering av rockande fett

Ojojoj, det är inte lätt att hinna med allt bloggande ibland. Och jag har verkligen försummat min statistik på vikt och midja. Men här kommer en uppdatering:

Vikt: 80 kg (Men hallå! Vilken framgångssaga! Fast det kan ju bero på att jag varit sjuk i 3 dagar.)

Midjemått: 87 cm (Klippte bort 2 cm sedan förra mätningen, likaså där kanske jag kan skylla på sjukdom?)

Promenerandet har gått relativt ok, fast det där med att bestämma vilka dagar jag ska promenera i förväg gick ju åt fanders. Mest för att jag har jobbat lite så det har liksom fått bli tvångspromenader i stan vissa dagar. Sedan min tävlingsstart den 6 april (tappa.se) har jag gått i genomsnitt 13.000 steg om dagen. Det tycker jag är rätt bra ändå. Hejja mig, helt enkelt! Fast det där med att sluta äta kakor på vardagarna har gått fasligt dåligt. Har inget att skylla på annat än att kakor ROCKAR FETT!

Herman och jag efter en hård tur med The Parent Power Walkers.

3 Responses to Uppdatering av rockande fett

  1. Joakim skriver:

    Måste bara säga att detta var en riktigt bra, snygg och läsvärd blogg hit kommer jag återvända.. Kolla gärna in på min och lämna en kommentar, tack: http://hygienkonsult.blogspot.com

  2. Hans Gordon skriver:

    Jo, kakor kan ju rocka fett.
    Man kan också pröva med ett glas färskpressad grapefruktjuice. Det är ju så jäkla gott. Det kör vi just nu på morgnarna.
    Herman ser förresten allt mer vuxen ut.
    Blicken är klar, granskande och nyttigt misstänksam.
    Snart är det dags för lektioner i allmän filosofi. De tänker jag stå för. Utan arvode.
    /Morfar

  3. Anna skriver:

    Men 87 cm är jättebra! Enligt en av mina promenadkompisar så är gränsen för ohälsosamt midjemått 88 cm.

Kommentera

