Musik ska byggas utav bebis

Jag brukar ibland (ofta) klaga över att det är så okreativt att vara hemma med bebis. Fika, amma, byta blöja, promenad, fika, mammagrupp, byta blöja, fika och så om och om och om och om igen… Men ibland flödar kreativiteten och Herman får uppleva den till exempel i form av ny text till en låt. Så här lät det i bilen igår:

Herman: Mmmmmhhhhöööööö……

Jag (sjungandes): Bajsa, bajsa, bajsa hela daaaan, bajsa, bajsa, bajsa, jag bajsar i bilstol, jag bajsar som fan!

Herman (stirrar): ???

2 Responses to Musik ska byggas utav bebis

  1. faster Anna skriver:

    När Hermans kusin var liten kunde jag inga barnvisor, så han fick lyssna på snapsvisor – det var min repertoar.

    Men nu kan jag desto fler! Sjunger dem gärna för Herman i sommar.

  2. frusandra skriver:

    Haha, roligt! Superkul att du hittat till min blogg, tack för kanontipsen! Har läst igenom ett antal månader här inne och I like!

Kommentera

