Har du tänkt på att taket är randigt?

Jag hade en lärare på Forsbergs Skola (skola för bland annat grafisk design) som sa åt oss elever att se världen ur ett barns perspektiv. För att bli mer kreativa. Vi vuxna har en tendens att fastna i rutiner. Barn ser oftast saker som vi vuxna inte ens upptäcker eller tänker på. Till exempel skulle vi ta olika vägar till jobbet varje dag. Försöka se saker och ting ur annorlunda perspektiv genom att till exempel titta upp på husens tak istället för att bara stirra rakt fram när vi gick på stan. Herman får mig påmind om detta när han ibland fastnar med blicken på ett föremål när han spejar runt i rummet. Plötsligt finns bara det objektet och det är bara så otroligt intressant. Ett objekt som vi vuxna inte skulle bry oss om att titta två gånger på. Men när jag ser att Herman stirrar och stirrar börjar jag stirra jag också och plötsligt kan jag helt självklart förstå prylens höga halt av wow.

Fascinerande saker i vår vardag: pappas boxbollskrok och morföräldrarnas värmekälla.

Den otroligt intressanta värmekaminen hos mormor och morfar. ”Måste ta på den måste ta på den måste ta på den…”

2 Responses to Har du tänkt på att taket är randigt?

  1. oa skriver:

    Hej!
    Kan du ta bort namnet Mamma Boot Camp då det är ett varumärke under registrering som tillhör företaget MammaFitness ?Sweden Jag har kört Mamma Boot Camp i snart 3 år och vill undika förväxling.

    MVH
    /Olga Altsved
    http://www.mammabootcamp.se

  2. Tove skriver:

    Hej Olga!

    Självklart tar jag ta bort ordet Mama boot camp. Det var inte meningen att förväxla mig med din verksamhet. Jag gillar uttrycket och använde mig av det för att det lät kul.
    Lycka till med träningen!

    /Tove

Kommentera

