Indisk filmdans

Dunka dunka dunka låter det i min ipod. Solen skiner, bebisen jollrar och fåglarna kvittrar. Fast det hör inte jag. Istället kör jag vagnen framåt medan jag stegar fram i fast takt till musiken. Plötsligt åker min högra arm ut åt sidan, upp över huvudet och sen framåt. Ner med handen och huvudet åt sidan. Dunka dunka och så vipp vipp med stjärten. Folk bakom mig (och även framför mig för den delen) undrar nog vad det är för fel på mig och om jag verkligen borde köra barnvagn oövervakad.

Hela våren har jag gått och lyssnat på musiken till bollywoodkoreografin vi fått lära oss och eftersom vi skulle ha uppvisning i början av sommaren så var det bäst att passa på att öva när man väl kunde.

Så kom äntligen dagen för uppträdandet. Lelle och Herman stormade in sist av alla men hann precis innan min grupp skulle in på scen. Det var hur kul som helst. Trots att jag glömde av mig och gjorde lite fel. Herman satt kvar i babyskyddet (bilbarnstolen) på golvet så han såg inte så mycket men Lelle filmade hela spektaklet så Herman kunde kolla hemma på datorn istället. Inspirerad av mig låg han sedan och vickade på rumpan tills han somnade.

En bollywoodmamma med son.

Kommentera

