Med ilfart till akuten – del 3

Helt sega efter en lång midsommar i Sundsvall med flera timmar i bil satt vi på golvet, lutandes mot soffan och slötittade på gamla avsnitt av Vänner. Herman latjade runt i godan ro på sin mammas arm. Pillade lite på en fjärrkontroll och satte på och stängde av TV:n lite sådär bebsislumpmässigt. Men plötsligt händer det. Och det gick så in i h******s snabbt! Herman kastar sig bakåt och jag hinner inte med så DUNK faller han ner med huvudet före rakt i golvet. DONS! Lät det ungefär. Sen en kort sekund av tystnad innan hans skrikiga gråt kom igång. Han har aldrig gråtit just så förut. Och så länge. Jag kastade mig fram och slet upp honom i famnen. Tryckte honom hårt hårt mot bröstet och sa förlåt tusen gånger om. Hermans och mina tårar blandades i mitt halsveck. Lelle fick snabbt iväg oss till Breitholtzmobilen och så susade vi än en gång mot SöS barnakut – som visade sig vara stängd under sommaren så snabbt snabbt iväg till Karolinska i Solna istället. Herman hade slutat gråta för länge sedan och satt nu och jollrade glatt i sin mammas famn så receptionisten skickade hem oss i en snabb U-sväng med orden: kolla honom varje halvtimme efter han somnat och se om ni kan väcka honom. Blir han sämre kom tillbaka. Det verkar som han höll för sitt första höga fall men vi kollar honom varje halvtimme. Klappar lite och pratar lite så att vi ser att han lever och är okej. Ibland önskar jag att jag inte var så trött jämt. Så kanske borde jag passa på att sova lite nu istället för att blogga, så jag inte tappar taget i morgon igen.

En happy happy Herman långt ifrån gråt efter fall från hög höjd.

Kommentera

