Men vilken fin buske! Tack, den är dataanimerad.

Jag fick följa med mamma på badhuset när jag var liten. Nakna tanter överallt. Och skog. Så det stod härliga till. Jag minns alla dessa kvinnor med var sin ordentlig ryamatta mellan benen. Mörkt härligt lockigt hår i stora trekanter. Och längtan efter eget.

Men vad hände?

Jo, när jag väl fått eget skulle det bort. Enligt alla tidningar, annonser, killar och kompisar. Bort, bort, bort. Det var fel, pinsamt, äckligt och skulle definitivt inte vara där. Där det var.

Fast okej, jag fattde nog sist av alla att hår mellan benen var tabu. För jag minns att jag inte rakade mig förren jag flyttade till England, vilket jag gjorde när jag 19. Där skulle jag iväg och simma en dag men blev stoppad av min kille som sa: Du ska väl inte GÅ SÅDÄR?! (Raka raka raka.) Okej, NU får du gå.

Men innan jag fyllde 19 var jag bland annat simlärare och gick i baddräkt minst 1 gång i veckan. Med hår. Utstickande. Utan att skämmas det minsta. För jag visste inte. Hade ingen aning om att det var pinsamt. Vilken BLISS!

Det är egentligen märkligt att vi kvinnor går på all denna rakhets. Bart och kalhygge överallt. Så fort vi ser minsta lilla hår sticka upp kommer stora waxklumpen och attackerar och allt hår försvinner. Eller nästan allt iallafall.

Just mellan benen är det rätt praktiskt att ha mycket hår. Det finns liksom där av en anledning. Men så ser vi en retuscherad HMbikinikläddpinne och vips flyger vettet ur skallen och rakhyveln fram.

Jag hade en kille en gång som rakade sig mellan benen. Jag skrattade första gången jag såg honom naken. Det såg inte klokt ut. För mig har det varit självklart med hår där nere. Både på mig och på killen. Allt annat går bort. Och killar som blir äcklade av hår därnere går också fetbort.

Men tyvärr har även jag fallit för medias syn på kvinnor och ansar flitigt inför bikinisäsongen. Tänker tillbaka på tiden som simlärare, suckar och längtar till ovissheten. Till det självklara håret.

Läste på en blogg om Sienna Miller som tydligen haft för lite hår mellan benen för vita duken. Istället för att låta sitt eget växa fritt lades istället massa stålar på att ta fram det via dataanimation. Tänk vad man kan göra idag. Vad är nästa steg? Dataanimerade mödomshinnor? Små tecknade fåglar från Askungen som kommer och drar upp ”gardinen”? Tillsammans med lite fågelkvitter och en röst som säger: Välkommen in!

Hurra för alla buskar!

7 Responses to Men vilken fin buske! Tack, den är dataanimerad.

  1. Filippa skriver:

    Orka, orka alltså! För det gör man ju inte nu längre. Tack och lov, för vilket himla trams egentligen! Fast minns ni tjejer, när magen var så megastor så att man inte längre kunde glutta ned på sig själv?! Det var liksom en okänd värld där nere jättebollen. Försökte litet halvhjärtat att raka någon typ av bikinilinje någon gång men insåg att det var helt enkelt livsfarlig – som att sätta en rakhyvel handen på någon med ögonbindel!

    Tove, vilken fiiin spankbild!!!

    PS: Hade för övrigt någon supermystisk idé om att jag i alla fall skulle måla tånaglarna för att vara fin mitt i vånda och värk under förlossningen. Och jag GJORDE det!!! Barnmorskorna frågade faktiskt hur i all världen jag lyckats med det. (Bildbevis finns!) :-D

  2. Sandra skriver:

    Tänkte faktiskt på just det här innan vi for till stranden igår…

  3. Sandra skriver:

    Vad lustigt. Gick faktiskt idag och funderade på att jag skulle skriva om just normer kring hår på min blogg idag, eftersom jag fick en syrlig kommentar av min syster häromdagen, angående just mina väldigt håriga ben. Fan Tove, nu vet jag ju inte vad jag ska skriva om istället :)

  4. Hans Gordon skriver:

    Jag tycker att män ska ha skägg och mustascher. Sånt växer ju också av någon anledning. Jag tror att det har att göra med att vi män är genetiskt förbundna med lejon. Vi är lejonhannar. Med lejonman. Fast jag har ansat min man så det finns bara ett hakskägg med tillhörig mustasch. I gråvitt. Mest vitt. Pigmenteringen försvinner med åren. Ungefär som rygghåren på äldre gorillahannar, som ju då kallas silveryggar. Jag är en gammal silverrygg. Som gillar att kvinnor har kvar sin hårväxt på de ställen där det växer hår.

  5. Julia skriver:

    Jag trimmar lårmöte och armpittar mest för att det inte ska skava och komma i vägen, men det behöver man inte göra mer än ett par gånger i månaden. It funks for me.

  6. Cecilia skriver:

    Var har ni tagit vägen? Dåligt drag hos the Spankks nu för tiden!

  7. Filippa skriver:

    Visst är det!!! :-( Det är Tove , den fulingen, som har semester och jag som bygger upp annan sajt åxå. Och så bebbe som fått som hobby att gå upp halv fyra på morgonen så hans morsa måste sova under dagen istället för att spankka. Men nu ska det bannemig bli ändring på allt!!! Nu får han lägga sig elva det lilla grodynglet. Ja, eller har ni andra något bra förslag? Gäsp så länge… ZZZZZZZZZZZ

Kommentera

