Dagens tips: perfekt tratt för nappflaskan!

Ta en liten pet-flaska. Klipp av lite ovanför mitten, där flaskan börjar svänga in. Diska ur ordentligt. Ta av korken såklart och vips har du en perfekt tratt för vällingpullvret!

Ta-daaa! Inget mera pulverspill!

Har du några smarta tips som underlättar din vardag? Tipsa oss gärna så fler får ta del av dina smarta knep!

6 Responses to Dagens tips: perfekt tratt för nappflaskan!

  1. Misen skriver:

    Så smart! Ha en bra dag!

  2. Nika skriver:

    Gahh!!!!!!vilken grej…så enkel!!! att inte JAG kom på det för X antal år sedan då jag stod där med nappflaskan i vänstran som jag formade till en skinntratt och med högran öste ner vällingpulvret i skinntratten. Sen fick jag tvätta händerna och sen kunde jag skaka vällingflaskan och seeeeeeen kunde älsklingsungen äta och sluta vråla som en muterad marsian.

    Ha en bra vecka

  3. Tove skriver:

    Tack tack, jag har själv fått tipset från en annan mamma. Det är så enkelt och smart!

  4. Krallo skriver:

    Tratt menar du väl ändå?

  5. Tove skriver:

    JAAAAA!!!! Precis! Tratt! Ändrar genast i texten från sil till tratt. SÅ DUMT! Tack, Krallo! :)

  6. Filippa skriver:

    Hahahaha! Himlars vad kul. Och jag som tycker engelska och franska är jobbigt… :-D

Kommentera

