Kreativa mormor

 

Herman – här med halsduk på huvudet.

Jag har varit väldigt kreativ och klippt av ett linne så Herman kunde få en halsduk. Mjukt tyg och lite sicksack runt kanterna och snipp snapp så vart det en trekant att knyta runt Hermans lilla nacke.

Jag glömde Hermans halsduk hemma idag. Så när vi kom fram till mormor frågade jag om inte morfar möjligen hade en bandana eller dylikt som Herman kanske kunde få låna istället? Sen gick jag och jobbade. Vid halv ett levererade mormor Herman och sa:

-Jag hittade inte morfars bandana så Herman har fått ett par sönderklippta trosor runt halsen. Rena förstås!

Jamen tack tack sa jag. Herman slapp frysa och trosorna matchade dessutom Hermans huvtröja. Hoppas Herman ärver mormors kreativitet!

3 Responses to Kreativa mormor

  1. Filippa skriver:

    Haha! Finns det något mer inspirerande är mormödrar? Perfekt. Borde in direkt under Tips och Tricks tycker jag. :-D

  2. Sandra skriver:

    Tack för tipset! Har i flera veckor planerat att köpa en halsduk till dottern, men inte kommit mig för det. Och nu behöver jag inte ha dåligt samvete för det längre. Finns gott om trosor i garderoben som bara väntar på att bli klippta i.

  3. Filippa skriver:

    Haha! Vi kommer att inspirera till ett nytt, häftigt, vågat bebismode, det känner jag på mig. Kanske Katie Holmes och Suran hoppar på, vem vet? :-D

Kommentera

