Jag har ont i rumpan idag

Igår på kvällen hade jag skitont i min vänstra axel. AJ AJ gnällde jag till Lelle. ONT ONT! Efter mycket om och men kom vi till slut tillsammans på att det var för att jag kånkat runt på min väska.

MEN HALLÅ!

Men så är det. Efter nästan ett år av en rullande handväska som har plats för det mesta har jag nu fått börja vänja mig vid att vagnen inte alltid är med. Så igår släpade jag runt på träningsväska fylld med pappersprover, handväska fylld med vattenflaskor, som jag snott från ett jobbmöte, plus armen full av vinterjacka, halsduk och tröja (det är sååå varmt, kan inte ha allt på mig!). Inte konstigt att axeln värkte. Allt det där har ju under året fått åka i Hermans kungliga åk.

Idag har jag ont i rumpan.

Det har inget med Hermans vagn att göra.

Det har med träning att göra. I ett försök att komma igång har jag börjat på nytt gym och tränar stripaerobics. Igår var det en vikarie och det var TUFFT! Rumpan är tydligen inte lika pigg som den var på 20-talet… jag har sträckt till en sena eller dylikt i ena skinkan så idag har jag gått helt snett och vint. AJ AJ gnäller jag till Lelle som suckar över alla mina nya krämpor.

Doktorn ordinerar: god medicin mot onda rumpor.

One Response to Jag har ont i rumpan idag

  1. Jenny skriver:

    Stripaerobics… Jeeesus, det lär vara riktigt tufft och jobbigt. Onda rumpor ska man vara snäll emot och ge massor med ovan avbildade mediciner… Hoppas det onda ger med sig snart.

Kommentera

