Packa pappas kappsäck

Lelles gedigna packlista i exel. Kolumnerna är: Handbagage, Herman, Common, Lelle, Tove, Köpa i Bkk.

Herman har blivit förkyld. Ränner runt med två snorgröna slemlinjer under näsan. Och just som jag ska torka av snoret borrar han in huvudet i min hals och lyckas själv torka av det. På min tröja. JÄMT! Pappret ligger fortfarande osnutet i min ficka.

Jag har också blivit förkyld. Sitter här med tjock hals och kliande ögon. Så typiskt just när man ska resa iväg…

Men trots snoriga näsor så känns det så otroligt spännande. Packningen är nästan helt under kontroll och resekläderna framlagda. Om ett dygn är vi uppe i luften.

Vi packar ner hela vardagsrummet och lite till.

Gröt, välling och tvättlappar. Det är typ det som får plats. Resten lämnar vi hemma.

Även denna resväska innehåller gröt och välling men den kan även tyckas innehålla pepparkakshjärtan men det är OH så fel. Det är majskrokar i förklädnad.

Lelle dubbelkollar att allt är med. Det är det inte.

2 Responses to Packa pappas kappsäck

  1. Sandra skriver:

    Trots förkylningar och enorm packning är jag rätt avundsjuk. Njut lite för min räkning också, om sådant är möjligt.

  2. Tove skriver:

    Sandra! Ska försöka. :)

Kommentera

