Å, denna vikthysteri!

För ca ett år sedan drog jag igång en blogg som skulle handla om hur jag gick ner i vikt…hahahah…jag stängde ner bloggen efter ca 3 månader av misslyckande…inläggen finns dock kvar någonstans här i arkivet. Ni behöver inte rota fram dem, de är rätt intetsägande. Fast jag tror jag lyckades gå ner 1 kg faktiskt. Men jag var så otroligt omotiverad och osugen på träning så självklart skulle det misslyckas.

Så – borde jag lära mig av mina misstag? Kanske inte göra bort mig en gång till här i bloggvärlden?  Ja, det kan man ju tycka men ICKE. Här kommer således ett nytt försök. Och, kära läsare! Jag kanske inte klarar det utan er…behöver påhejjas! Hädanefter vill jag att ni dagligen går  in och skriver kommentarer så som: Bra jobbat, Tove! You go, Girl! Nej, inte mera kakor nu! Etc etc…Helt upp till er… Bra, då säger vi så.

Den hurtiga lilla biten (kräkvarning över überhurtighet):
Jag vill inte använda mig av några bantningsmetoder, piller eller milkshakes som ska fylla min mage så jag inte känner mig hungrig.  Det handlar inte om att bli smal. Det handlar om att må bra, bli mindre trött, känna sig snyggare och orka mer. Och kanske framför allt att ha kul! Min filosofi är att rätt sorts mat och lagom med träning ska räcka för att gå ner. Min önskan är att detta blir mitt nya liv. Där träningen är en del av mig och inte ett nödvändigt ont.

Detta är starten.

Dagens vikt: 84,6 kg

spring2

Kolla vad vig jag är (eller?)!

2 Responses to Å, denna vikthysteri!

  1. Sandra skriver:

    Vad ambitiös du är! Helt säker på att du kommer att lyckas nå ditt mål. Haha, nu blev det kräkvarning här istället :)

    Önska dig en juicemaskin i julklapp vet ja’. Färskpressad apelsinjuice varje morgon blir man glad och pigg av! Hmm, men kanske måste du också önska dig någon som orkar stå och göra juicen åt dig varje mörk vintermorgon.

    Hur som helst – lycka till!!

  2. Hans Gordon skriver:

    Nej! Inga mera kakor nu!
    Nej! Ge mig det där godiset som du just stoppade ner i byrålådan!
    Nej, har jag ju sagt! Inget drickande av söta läskedrycker!
    Nej! Ingen gräddtårta, vi ska ju äta mat snart!
    Nej!
    Nej!
    Nej!
    Över huvud taget nej!
    Och så ett litet ja, också, fast bara litet.
    /Pappa

Kommentera

