Det gick en ängel genom rummet

Herman går numera. Tassar runt i lägenheten på lite vingliga ben. Försiktigt och lite klumpigt och med händerna framför sig som en liten zombie. Just en zombie är helt rätt, precis så ser han ut! Fast söt.

zombieherman1

Man skulle kunna tro att dessa bilder är tagna samma dag men det är de inte för till skillnad från Paris Hilton kan Herman ha samma kläder på sig flera dagar på raken. Coolt, va!

Ibland får jag en chock, som idag när jag stod och piffade mig i badrummet så hör jag plötsligt massa flåsningar och så dyker Herman upp i dörröppningen och passerar helt obrydd på sina två små fötter.

-ssshhhhaaaa, sssshhaaaa, maaaaammmmaaaa, IIII aaaam yooour sooon! Väääs Väääs…

Sitter på jobbet och stirrar in i skärmen. Har jobbat på bra sen 9 i morse och efter att ha suttit klistrad så länge känner jag mig helt bomullsfylld i skallen. Nu är det dags att träna av sig all stress och spänning. Och eftersom jag fortfarande går på godisfri kost blir det ett äpple och en banan till mellis. Fan vad jag är duktig!

Sen tänkte jag även kommentera, som så många andra, allt detta tjafs kring boken ”Gömda”. Ärligt talat – vem bryr sig? Boken var bra oavsett om den var helt sann eller bara baserad på en historia. Hur kommer det sig att en sådan här historia får ett så enormt mediauppbåd? Vill vi inte hellre läsa om något annat? Som att Britney nu är kär i Beckham. Det har jag läst i veckans NU och det bara måste ju vara sant!

One Response to Det gick en ängel genom rummet

  1. Jenny skriver:

    Gullig liten zombie till son du har… Såna zombies är jag nog inte rädd för. :D

    Håller med dig totalt ang Gömda osv, huvudsaken med en bok är ju att den ”underhåller” läsaren och lämnar kvar nåt när man läst den. Sedan om det är sant eller inte spelar väl mindre roll. Och vem vet egentligen hela sanningen när det gäller det där? Och faktiskt det roar mig mer det där du skrev om ”Spjut-Britta” och Beckham.

Kommentera

