Nej ni får inget foto på mig idag

Min supergalna frisör har tjajat i ett halvårs tid på att få klippa mitt hår på sidan kort. Det började med den där jädrans amningsfläcken. Allt hår tappades på vänstra sidan. Nu har det börjat växa ut. Typ 4 cm. Och mitt hår är lockigt. LOCKIGT. Å vad jag längtat efter den där utväxten. Men 4 cm i krull är inte snyggt att ha på sidan. Tyvärr övertalade min frisör mig att klippa BÅDA sidorna korta igår. Jaja, tänkte jag, kör i vind, det kan ju inte bli värre än det redan är. NÄHÄ!? I dag ser jag ut som ett freak som försökt raka av mig håret för att kanske genomföra en egen lobotomi.

Nu måste jag springa till dagis och skrämma småskitarna. Kanske får jag med mig Herman hem. Om jag har tur. I går satt han med trolldeg i ena handen och kniv i den andra och vägrade sätta på sig overallen.  Han sa: nä, du mamma, jag stannar här på dagis! Vägrar gå hem med dig när du ser ut som du gör i håret. Gör om och kom tillbaka.

herm1

Mamma, det ser nästan ut som om jag har klippt dig!

4 Responses to Nej ni får inget foto på mig idag

  1. Linda skriver:

    Stackars dig! Det är så himla lurigt med lockigt hår (jag har det också), någon gång då jag klippt mig lite kortare har det funkat utmärkt – andra gånger har det tok krullat sig och man ser inte klok ut… Varför är det eg. så….

  2. Emma skriver:

    Haha, så farligt tror jag ju inte att det är. Men jag får ju se nästa vecka :)

  3. nika skriver:

    om du visar en bild på dig i krull så ska jag visa en bild när jag blekte håret och såg ut som Johny Rotten med skållad skalp.

  4. Tove skriver:

    Hahaha! Ja, Nika, det vill jag se! Jaja, ni kanske får se en bild av mig…senare…när det växt ut igen.

Kommentera

