Herman kan numera säga morfar

Det har varit ett evigt tjat efter mormor sista tiden. Momo. Men nu har Herman lärt sig säga morfar och då är det istället ett evigt tjat efter morfar. Mofa, enligt Herman. Ibland tar han upp telefonluren och kommer med den och säger Mofa. Eller Momo. Då vill han ringa. Och så sitter han tyst tyst och lyssnar intensivt när Mofa eller Momo svarar.

Sen har Herman även börjat säga två ord på raken. Det är en utveckling. Titta, mamma! Säger han eller Neje, mamma! när jag vill gosa och han vill ramla i soffan.

2 Responses to Herman kan numera säga morfar

  1. Hans Gordon skriver:

    Vackert Herman! Jag vill gärna vara en av dina ”role models”. Fast kanske inte idag, trots allt. Båda mina fötter värker. Sannolikt gikt. Ge mig en bra käpp!
    /Mofa

  2. Tove skriver:

    Om jag klonar migsjälv kan du få ha mig x 2 som käppar/stöd. Finns där för dig, morfar. Puss från Herman

Kommentera

