Hermans nattskrik

Jag satt lugnt vid datorn i går natt och sökte nätet efter den perfekta bikinin. Plötsligt skär ett skrik genom mörkret. Herman drömmer mardrömmar. Om vad vet jag inte. Men läskigt var det tydligen. En halvtimme senare kom nästa skrik. Jag tog upp honom i famnen och bar över honom till vår säng. Där låg han sedan tryggt och sov. Inte lugnt dock. Som en lite klocka vrider han sig runt i sängen. Så där vid halv 5 gengöd ett skrik igen. Fast denna gången var det min tur efter att Herman dunkat sin häl rakt i mitt öga.

Kommentera

