GLASS i stora lass!

Thai1_3

Halva gänget vid långbord på restaurang Soda.

Thai1_1

Knuff på dig morfar! Hahahahahahaha…

Thai1_2

Mumma! The SAS-menu.

Efter vår fantastiska måltid på Soda (för ynka 340 bht per person) drog jag med Lasse, Lena, Monica och Mats på glassjakt. Swensens finns överallt. ÖVERALLT sa jag och tog för givet att det skulle ligga typ 100 meter från vårt hotell. Vi går längs Sukhumvit, sa jag och så gick vi med snabba steg längs alla gatustånd. Ojoj, sa jag, nu är vi snart vid Siam och dääär finns det Swensens ice cream. De andra var lite skeptiska. Och jag insåg efter ett tag att det var rätt så fel av mig och att vi var rätt så långt från Siam. Som tur var hade jag glada musketörer i följe så de stod ut med min glassjakt ett tag till och slutligen tronade (inte Swensens men…) Haegen Daez upp framför oss. Klockan var typ 22.15 men this is Bangkok så självklart var det öppet och jag beställde 4 kulor varierande chokldglass med M&Ms chokladpastiller till och tog sedan lycklig tåget hem med fullproppade vänner.

P.S. Mats påpekade senare att det var självklart att jag trodde Swensens fanns överallt eftersom de finns överallt inne i shoppingcenter och det är ju där jag är i vanliga fall.

Här är lite mer Bangkokbilder:

Thai1_4

Thaiboxning på tisdagskvällen lockade några av gästerna.

Thai1_5

Konstig sushi-restaurang med ”löpande-band” och dop-i-grytan-mat.
(Ja, nu saknas Lelle igen, Gunnar, jag kanske har glömt honom hemma?)

Thai1_6

En mycket trött Herman somnar medan han dricker.

Thai1_7

Äpplen är goda i värmen.

Thai1_8

Tove bloggar, Herman fotar.

Kommentera

