Snart dags

Vår koordinator vill inte att jag och Lelle sover ihop inatt så jag bungar ihop mig med Lena och Lelle sover hos Lasse. Vi har haft dress rehearsal hela eftermiddagen med 4 thailändare som sa olika saker och ingen visste egentligen vad som skulle gälla. Men tillslut fick vi ihop hela cermonin och föste alla våra 40 gäster vidare till Ploy Thalay. Där blev det grillade tigerräkor, hotplates, majskolv och bakad potatis i massor. Det var så supervarmt så jag gick omkring med en klibbig hinna över hela mig. Våra två sista gäster hittade fram mitt under middagen och fick också lite räkor och mingelprat. Herman och resten av barnpatrullen sprang runt och kastade pil, fick ballonger av alla servitörer samt dansade till partymusiken. Sen blev det eldshow, mer partymusik och tillslut hemgång. Nu är klockan halv tolv och jag måste sova för imorgon har Tuen (bröllopskoordinatören) hotat mig med väckning kl 4. Kl 06.30 startar processionen från stranden. Lelle med sina representatörer samt typ 20 bybor ska ta sig genom silver- och guldporten och upp till mina föräldrar för att köpa mig. Sen blir det cermoni med 9 munkar och vatten som ska hällas på våra händer, men mer om det imorgon. Jag är inte ett dugg nervös, har alldele för mycket annat på g hela tiden. Vilket är superbra. Å andra sidan har jag inga tvivel över om Lelle är den rätta eller inte så varför vara nervös? Sov gott!

4 Responses to Snart dags

  1. Guldmor skriver:

    Sov gott!

  2. Guldmor skriver:

    Nu är klockan 01:31 här, vad jag förstår alltså 07:31 hos er. Vilket betyder att ni borde vara gifta snart, om inte redan. Oj oj, hoppas munkarna träffar rätt med vattnet och messar rätt gudar. Kram!

  3. Guldmormannen skriver:

    Det där med bybor verkar läskigt. Å andra sidan kan du ju ta tillfället i akt och sälja föräldrarna. Det kan bli en hacka till H’s universitetsstudier, om han väljer det före frisörskolan.
    Hoppas att ni har precis så bra om ni förtjänar.
    GMM

  4. Karin skriver:

    ”Herman kastar pil”?!?!? Är verkligen Guldmor OK med detta?!?!

    Grattis hoppas jag att jag kan säga – ´vi tänkte på er det sista vi gjorde i går kväll!!

    Stora kramar från Karin och gänget!

Kommentera

