Inne i duschen

Nu är vi gifta!

Processionen startade kl 7 från stranden med 20 bybor bärandes på bananpalmblad, godis, frukt etc. Lelle i mitten med sin pappa och nya fru på varsin sida om sig. Så tågade de fram mot min bungalow där jag väntade med mina föräldrar. Jag fick inte synas förren förhandlingarna var klara så jag stod och tryckte i duschen och kände mig totalt nervös. Inte inför att gift mig utan snarare inför hela cermonin. Men köpet gick igenom och jag och Lelle tågade iväg mot plattformen där cermonin hölls och där 9 munkar på rad satt och väntade. Vi fick buga och bocka och bära tallrikar (mina händer på Lelles) och ge ut ris och tända ljus och sen chantade munkarna i vacker sång och sen skulle de äta. Till sist fick vi flytta oss till speciella pallar där alla gäster fick lyckönska oss med heligt vatten på våra händer och där vi till slut fick skriva på äktenskapscertifikaten. Nu är vi lagligt gifta.

Sen blev det bad och vila och ösregn med åska och blixtrar och ett underbar tropiskt dunder.

Nu väntar lite mer dricka och mingel med vänner och ikväll blir det fest. Bilder får ni vänta på till senare.

6 Responses to Inne i duschen

  1. Karin skriver:

    GRATTIS!!!!!!!!!!

  2. Guldmor skriver:

    Det låter fantastiskt! Hela ceremonin med munkar och vänner, och åskväder på det! Det SKA va regn när man gifer sig. Stort stort grattis, tänker på er hela tiden!

  3. Guldmor skriver:

    ”Men köpet gick igenom” – puh! Tur :)

  4. Gunnar skriver:

    Grattis till er.
    Vi leder nu serien i innebandyn så lelle kan vara glad idag oxå!

  5. Sophia skriver:

    Heja er! Gratulationskramar i massor. Ha en fantastisk fortsättning på resan. Kramar från Sophia, Patrik och Maja.

  6. […] Lelle friade och vi åt räkor och potatis på en strand i Thailand. För att inte tala om den 14 november 2009. Då vi gifte oss på samma ö och fick fira med massvis av vänner och […]

Kommentera

