Julefrid

Idag har Hermans dagis julfika. Med sång. Vi ska sjunga Tipp, tapp och Sockerbagaren etc. Det är inte alls fel att ha fusklapp om man inte kan sångerna, sa pedagogerna pedagogiskt. Bäst ta med en fusklapp då da. Herman ber mig ofta sjunga sånger jag inte kan. Sjunga apan, säger han. Vaddå apan? Eller så gör han konstiga saker med sina små fingrar när jag sjunger. Vagörru? frågar jag mitt i låten. Herman stirrar helt oförstående och lite skrämt på mig. Och kommer helt av sig. Både han och jag faktiskt. Och så slår det mig att han kan rörelser som inte jag kan. Det är fusk. Jag vill oxå gå på dagis. Och det ska jag få göra idag. Få sjunga och fika lite. Mysfredag.

One Response to Julefrid

  1. Sandra skriver:

    Haha, ja, visst va det trevligt att få lite koll idag. Kan inte minnas att vi någonsin hade rörelser till ”en sockerbagare” och ”tipp, tapp” när jag gick på dagis. Inte konstigt att man blir förvirrad som förälder :)

    Och å vad söt Herman var i sin slips.

Kommentera

