Totalt out of lock

Min frisör klippte bort alla mina lockar. Vart fasen tog lockarna vägen?

Mitt hår kanske bara är lockigt efter en viss längt. Fast de känns som om det inte skulle funka i praktiken. Lelle säger att det är för torrt ute men jag blir knappt lockig ens om jag duschar håret. De lockar jag får då försvinner efter 5 minuter.

Så igår stod jag i allafall framför spegeln och hade ångest och kände mig som en som heter Nina, bor i radhus och samlar på porslinskatter och broderar kuddar. Helt enkelt kände jag mig inte som jag. Och nu vet jag inte hur jag ska få tillbaka migsjälv igen. Och allt tack vare håret som är platt och fult och halvt utväxt.

Gotta get my groove back!

5 Responses to Totalt out of lock

  1. Sandra skriver:

    Jag har också klippt mig. Jag som ALDRIG brukar klippa mig, eftersom jag e alldeles för lat för att skaffa en frisyr som man måste ”piffa” med. Och jag känner mig också som Nina. Så jag vet hur du känner. Lyckligtvis växer det ju ut. Förr eller senare. Men jag lider med dig – för jag vet hur det känns, som sagt. Starta en cirkel för Ninor kanske?

  2. Tove skriver:

    MYCKET smart ide Sandra. En facebookgrubb kanske – ”Vi som känner oss som Nina men inte vill känna oss så”.

  3. Guldmor skriver:

    Klipp igen! Jag tror inte du behöver klippa så mycket i längd, men en bra frisör borde kunna få till en tuff, o-Ninig frisyr på dig (i väntan på utväxt eller att lockarna ska komma tillbaka). Det är dåligt för självkänslan att känna sig ful i håret, så jag tycker detta är en prioritet. Återstår förstås problemet att hitta en bra frisör. Där är inte jag någon auktoritet direkt.

  4. Anna skriver:

    Det där är värsta längden – när håret precis räcker ner till axlarna och slits extra därför. Lösning: klipp topparna ofta ett tag, tills håret vuxit ner.

  5. Hans Gordon skriver:

    Hej Nina
    radhus är inte alls så dumt att bo i. Om du skaffar porslinskatter kan jag bidra med ett par porslinshundar. Jag har ett par som bara står och hänger i bokhyllan.
    Vad gäller frisyren tycker jag – och min frisör – att man kan se ut lite hur som helst. Det är i alla fall mest insidan som räknas.

Kommentera

