Livsfarliga hemmapappor!

Jag började just småfnissa bakom min stora skärm när jag läste detta roliga debattinlägg på pressen. Jätteroligt: ”Hur länge ska vi tysta ned olyckor med barn som fått fingrarna avklippta av bildörren av en stressad pappa?”. Hon stod nog inte i Aspuddsparken när jag var där med Herman i somras och missade att han sprang rätt in i en tung gunga och föll pladask ner på marken. Eller när han fick min tunga kundkorg på Konsum i huvudet, då var hon nog inte där.

Hej tanten! Ville bara säga att jag håller med dig. För det är MYCKET roligare att vara med mamma. Då får jag bullar istället för tråkfrukt av pappa. Och jag får sitta på höga barstolar utan stöd och så får jag leka med mammas raketer…och stoppa tops i örat. Och medan mamma pratar i telefon brukar jag springa ut och leka på bilvägen.

Till alla som inte förstår ironi – nej, Herman får verkligen inte stoppa tops i örat!

4 Responses to Livsfarliga hemmapappor!

  1. Lelle skriver:

    Jag ser fram emot när du &så får körkort så du har chansen att klämma Hermans fingrar i bildörren.
    Om han har några kvar efter mina stressade dagislämningar på morgonen. Fast olyckorna sker kanske bara när MAN är föräldrar”ledig”.

  2. partyblöjan skriver:

    hahaha.. tror att vi eventuellt kan ha lite samma problem här hemma.. vi glömde nog barnsäkra både mig och mannen innan lilltjejen kom.. men än så länge har hon överlevt (en eller två bulor rikare).. :D

  3. Sandra skriver:

    Hahaha! Min käre make suckar varje gång jag lyckas fälla krokben på Noam, putta henne med huvudet före in i väggen när vi busar, eller när jag tittar bort och hon snubblar och biter sig i läppen så det börjar blöda. Tror inget barn blött så mycket eller haft så många blåmärken som Noam. Och ska man skylla på en av hennes föräldrar så är det oftast hennes mor som har skulden… Trevlig helg!

  4. Hermans Moster skriver:

    Jag har tom lyckas klämma mina egna fingrar i bildörren genom att själv stänga igen den på dem. Hur skall jag lyckas håla reda på Freijas fingrar om jag inte en kan hålla reda på mina egna?

Kommentera

