Skruttsjuka

I går kväll var Herman lite varm när han skulle sova. PAPPA LELLE ropade vi från sovrummet. Har Herman feber? Ja, lite tror jag, svarade Lelle. Herman lite feber, svarade Herman. Sen fick han sova mellan oss, som vanligt upp och ner. Han vaknade rätt så pigg runt klockan morfars-gå-upp-tid (4 sisådär). Tyvärr var inte morfar där och kunde ta hand om honom så jag låg och pratade lite med Herman. När Lelle sen väckte mig strax efter kl 6 ropade jag ett högt NEJ för jag var astrött. Herman oxå. Han ropade både NEJ och SOVA MERA! Och lite varm var han fortfarande. Så idag är grabbarna bus hemma och softar (?) framför TV:n.

Annat var det i söndags. Då blev jag väckt först av små klappar i baken och sen av någon som låg och trummade på sin bara mage. Herman. Upp och ner, såklart, i vår säng. Det spelar ingen roll om vi lägger honom tillrätta mitt i natten. När man vaknar ligger han ändå med huvudet mot fotändan.

Kommentera

