Valborg i sthlm

Jag är för gammal för att hänga på barer med hög musik och dyra drinkar. Jag längtar efter lugn och efter mys. Blir trött i hela kroppen, öronen mest av allt. Åker hem tidigt och softar i soffan framför en film. Och kryssar i rutan för medelålders på nästa blankett.

3 Responses to Valborg i sthlm

  1. Hans Gordon skriver:

    Det blir lättare när du kommer upp i 70-årsåldern. Då vill man, åter igen, ha drinkar och lyssna på musik (t ex Chopin) och snacka med en massa balla, konstiga vänner.

  2. guldmor skriver:

    You and me, baby. 2 kokosbollar satte jag i mig och dånade i säng strax efter klockan elva.

  3. Hermans moster skriver:

    Ok, nästa gång kan till och med jag följa med verkar det som. Brukar klara mig ända till 23.00…

Kommentera

