Vårens första runda

Igår var jag ute och sprang för första gången för i år. Det gick hur bra som helst. Mycket bättre än jag trott. Fram till uppförsbacken på hemvägen. Där tog orken slut och jag fick gå resten av banan. Plötsligt sken en blixt upp och jag ba: Vem faan fotar mig nu?! Tills jag insåg att det var en riktig blixt och precis då kom dundret som varade aslänge och liksom rullade över hela himlen. Det var jätthäftigt. Men precis som med alla balla åskväder tar de slut alldeles för snabbt. Väl hemma var jag både genomblöt och kall och alldeles superstel så jag knappt kunde böja mig ner.

Som man kan utläsa av kartan här ovan så hade jag väldigt trevligt på min springtur, jag var klädd i svart och lyssnade på Army of Lovers. Dessutom kan man läsa att jag sprang ca 2,5 km och gick resten. Hela rundan är på ca 3,5 km.

Kommentera

