Ett noll till barnet

Mina päron är morgonpigga och mycket punktliga. När vi väl installerat oss på hotellet var klockan inte ens 7 på morgonen. Vi sover två timmar och så ringer vi dig vid hav tio/tio, sa päronen innan de sa god natt och stängde sin dörr.

Jag satte väckarklockan på ringning försäkerhetsskull. Päronen gillar inte att vänta på sjusovare. Sov ca en timme, var AAAASStrött när jag väl vaknade. Tog en dusch och fixade mig. Klockan vart ca 20 i 10. Inga päron som knackade på eller ringde. Jag kollade lite på TV och försökte få igång nätverket för datorn (utan att lyckas). Inga päron. Jag kollade lite mer tv, packade handväskan, satte i örhängen och hängde på halsband. Gav upp min väntan och knackade på hos päronen. Jag väckte dem! Sjusovare! Ett noll. Hehe.

Appropå att gå och kissa 15 gånger på 3 minuter (eller var det tvärtom?) så är detta min utsikt från toaletten. Ovanför badkaret finns ett fönster rakt ut mot rummet och det stora fönstret ut. Vi bor 15 våningar upp. Jag funderar på om någon pervers liten krake står i skyskrapan långt därborta men mitt över och spionerar. Väljer ändå att inte dra ner persiennerna. Det är ju en rätt cool utsikt för att vara på toa.

Kommentera

