Stora vänliga jätten

När jag var liten läste jag Roald Dahls böcker. Bland annat SVJ (Stora vänliga jätten). Den var hur bra som helst. Speciellt illustrationerna av Quentin Blake. Och varje gång jag träffar Hans Fugl Svendsen så tänker jag på SVJ för Hans ser precis ut som den Stora vänliga jätten. Och så är han förstås lika snäll.

Hans Fugl är en vän till pappa som även blev min vän när han och hans kompanjon Tuen hjälpte mig & Lelle ordna vårt fantastiska bröllop. Och eftersom Hans & Tuen bor i Thailand välkomnade de oss på lunch när de hörde att vi skulle dit. De bor en bra bit utanför Bangkok, ca 1,5-2 timmars bilväg. På 7 våningen blåste vinden behagligt i värmen medan lyxig och god lunch serverades.

Tuen och päronen tittar på Hans Fugl uppe på 7:e våningen.

Hans Fugl tittar och vinkar ner till oss på parkeringen. Ni ser honom på 4:e balkongen nedifrån.

Hans, mamma och pappa diskuterar medan vår chafför och kocken drar ner persiennerna.

Mango sticky rice till efterrätt såklart!

Och så kramkalas innan vi åkte. Fisken på väggen är äkta, den har Hans fiskat upp en gång för länge sedan.

2 Responses to Stora vänliga jätten

  1. Ulrica Adolphson skriver:

    Fisken ser ju inte alla äkta! Coolt! Visste du att jag älskar mango!!!! Så gott det ser ut! Helt klart bästa frukten…

  2. Tove skriver:

    Mangon är det bästa bästa bästa! Så himla gott! Och ja, fisken är äkta, man ser inte på bilden men på byrån står ett foto på Hans med fisken i famnen…hahaha :)

Kommentera

