Nyfiken

Herman har börjat intressera sig för vad saker och ting betyder. Typ såhär:

Herman: Va de?

Jag: Det är en bil.

Herman: E ståre?

Jag: Det står ”Pressbyrån”

Igår när vi gick från dagis genom Aspuddsparken och hästarnas hage pekade han och sa:

-Nä, röra där, och menade på en tråd som gick runt hagen.

Herman: E ståre?

Jag: Det står ”Varning, elektriskt stängsel”. Ser du fler sådana lappar?

Herman: JA! E ståre?

Jag: ”Varning, elektriskt stängsel”.

Herman: Där lapp! E ståre?

Jag: ”Varning, elektriskt stängsel”

Det var lika intressant efter 15 lappen. Tyckte Herman.

Kommentera

