Puzzel i lådan

Idag gick jag och shoppade för att trösta mig efter en liten fajt med Lelle. På Stadsmissionen fyndade jag ett jättefint kub-pussel som var poppis på typ stenåldern. Fick mig att minnas min barndom. Det är massa träkuber med olika bilder och så kan man lägga ihop de till en stor bild och eftersom kuben har 6 sidor så kan man få 6 olika bilder…orkar inte fota nu…har fastnat i soffan. Herman blev glad. Hällde ut alla på bordet och sen la han klossarna en och en ner i lådan igen (totalt dissande själva meningen, dvs bildbygget) med frasen ”Å den ska ligga däääär, å den ska ligga dääär”. Sen hällde han ut allt igen och började om. Typ 15 gånger. ”Å den ska ligga dääär”. Som en liten upphakad skiva.

Herman pusslar ihop party-tältet medan förvirrade grabbar tittar på.

Kommentera

