Hårt vs. mjukt

Vi köpte nya sängar i helgen. Våra supergamla sängar har börjat utveckla rumphål, en svacka i mitten som inte gjorde särskilt gott för ryggen. Vi shoppade loss på IKEA och deras mest sålda säng. Hårt ska det vara. Eller fast kanske det heter på sängspråk. Men när vi la oss i deras fastaste säng längtade vi till de Thailändska stenhårda sängarna och muttrade ”är det här verkligen så fast man kan få den?” Lite byte av bäddmasdrasser hit och dit och efter ett tag kändes IKEAS fasta säng helt okej fast. Vi tar den. Man får inte ha för mjuk bäddmadrass helt enkelt.

Super-Lelle monterade supersnabbt upp de nya sängarna i sovrummet. Sen blev det mat och bajsblöjsbyte. Så säger Lelle:

-Jag tyckte inte det var särskilt hårt…

-Vaddå? Inte hårt nog? Flög jag upp och in i sovrummet och kastade mig på sängen.

-Nä, ropade Lelle från badrummet, alltså rätt så hårt men inte superhårt.

-Visst den skulle kunna vara mycket hårdare men helt okej, vi får byta bäddmadrass, sa jag.

-Fast nu pratar vi om helt olika saker, svarade Lelle. Jag pratar om Hermans bajs.

One Response to Hårt vs. mjukt

  1. Sophia skriver:

    Jag vet hur det känns. Efter att ha köpt nya sängar i höstas så låg vi varje kväll och sa till varann att de var för mjuka. Det är först nu som de känns helt ok.

Kommentera

