Vecka 15

Vecka 15. BARA. Tiden går såååå sakta. Och jag hatar att vara gravid. Okej…inte själva saken egentligen. Det är ju rätt fantastiskt att ens få kunna bli gravid men tyvärr graviditet klär mig inte och jag är inte som snällast när jag är gravid. Och faktiskt – jag avskyr det.

Jag är sååååå trött. Inte bara av graviditeten utan även av mina allergipiller från stenålder (som är det enda märket som gäller för gravida som inte vill ta onödiga risker). Idag sov jag till 10. Sen vilade jag en timme vid lunch. Sen sov jag 45 minuter vid 17. Nu är klockan snart 22 och jag skulle lätt kunna somna på en gång.

Jag är inte sugen på mat. Stackars Lelle har börjat fundera på om hans glansdagar som superkock är över.

Det luktar äckligt överallt. Först luktade det så vidrigt under sinken att jag tvingade Lelle städa där idag. Sen hittade jag samma lukt i arbetsrummet (stökförrådet) så nu måste Lelle ligga på knäna och skura varje vrå med en tandborste där med. Eller inte. Men det luktar ILLA. Lelle får dessutom byta alla bajsblöjor på Herman sedan 3 månader tillbaka och minst lika många frammåt.

Jag minns migsjälv som mild förra graviditeten. Det är jag INTE nu. Nu är jag gnällig. Leeeelllleeee, jag haaaatar att vara graviiid…åååå min maaaageeee, åååå jag mååår såååå illlaaaa, häääämta en macka till mig snääälla, och vatten, och oboj, och glass och NEJ! Inte bubbelvatten, är du helt dum i huvudet! Åååå, nu måååår jag bara äääännuuu vääärre. Ååååå Leeellleee…göööör nåååt!

Dessutom har jag växt ur alla mina behås. De stramar runt ryggen och fläsket väller ut vid armhålorna och jag har inte råd att köpa nya.

Jag har börjat anta formen av en val. Jag har helt tappat midjan och valkarna på ryggen blir bara fler och fler. Jag har gått upp ca 7 kilo redan. Jag skyller på chokladmjölken. Min riktigt stora craving. Den hade jag sist oxå. Herman är praktiskt taget uppväxt (i magen) på Pucko.

Och den där mosiga slowmotionhjärnan som jag hade de två sista månaderna av förra graviditeten har jag redan nu.

Japp, det var vecka 15 det. Only 25 weeks to go. Hurra.

4 Responses to Vecka 15

  1. Sandra skriver:

    Hahaha, men du har ju självinsikt när det gäller gnällandet i alla fall, det är det ju inte alla som har, varken som gravida eller icke gravida :)

  2. Tove skriver:

    Hahaha…ja, tydligen. Fast inte alltid när man är mitt i själva gnällandet. Ibland kommer man på sig själv med att man gnällt lite för mycket i typ en vecka. :)

  3. Lelle skriver:

    Tove, du är så barnslig.
    Men jag tycker du överdriver lite ;-)

  4. Tove skriver:

    Lelle, visst var det det där med att jag var mild förra vändan som du menade var överdrivet? :)

Kommentera

