Rosa klänning önskas

Igår var jag, Line, Freija och Herman på Lindex för Freija behövde nya byxor. Herman spanade in alla kläder från sin vagn. Och då såg vi den, den rosa prinsessklänningen full av tyll och glitter. Ååååå, den är fiiiin, sa både jag och Herman drömmande. Men eftersom jag vet att Lelle skulle fundera på skilsmässa om jag kom hem med denna rosa bakelse åt Herman lät jag klänningen hänga kvar i butiken och så pratade vi om annat och köpte korv och gick hem. Plötsligt, mitt under middagen och helt utan att jag ens nämnt den söta saken på Lindex igen, säger Herman: Jag vill ha en klänning, pappa! Soffan vill ha en klänning och Herman vill ha en klänning.

Man bara smälter.

Klart killen ska ha en klänning, sa inte Lelle, men efter lite trugande från min sida så gav han nästan med sig. Kanske blir det en rosa klänning i inköp nästa shoppingvända.

Kanske får jag ta med mig mormor som inköpsstöd?

The Dress.

11 Responses to Rosa klänning önskas

  1. Sandra skriver:

    Underbart! Klart Herman ska ha en klänning om han vill ha en klänning! Det är bara för oss föräldrar att ge efter. I går tvingade Noam mig att få ha en röd tyllkjol utanpå sina jeans. Herman kan få låna den om han vill, han skulle nog tycka om den.

  2. Tove skriver:

    Å, tack Sandra (och Noam). Det vill Herman säkert! :)
    Jag borde kanske ta fram symaskinen och sy en tyllkjol.

  3. Hans Gordon skriver:

    Herman ska INTE ha klänning; om detta är Lelle och jag överens. Häromdan höll Herman på att mässa för mig att ”Pappa har snopp, mamma har snippa” för att sen säga ”Herman har snippa” och då förstod jag att han nu hade vikit av på en hotfullt farlig identitetsväg. Det ska inte stödjas. Tillbaka till naturen!, utropade redan Rousseau.

  4. Tove skriver:

    Å, ni stenåldersmän! Inte konstigt om Herman går i klänning när han är 18 om han inte får utlopp för det nu.

  5. Anna skriver:

    Vågar ni inte köpa egen kanske Herman vill låna Ellas (också fina) prinsessklänning? Vi kommer ju upp om några veckor.

    Anna

  6. Tove skriver:

    Tack Anna (och Ella) det vill han nog säkert. Fast kanske hinner vi köpa en innan ni hinner upp. :)

  7. Lelle skriver:

    Kan man skriva inga kommentarer här?

  8. Tove skriver:

    Nä, man måste skriva: köp den!

  9. Hans Gordon skriver:

    Vi har kanske gått på en blåsning. Tove har lyckats undanhålla att Herman egentligen är en tjej. Hon har bara på pin kiv fått namnet Herman. Fast egentligen heter hon Rosmarie. Eller nåt sånt. Hon har ju själv sagt att hon har snippa och ingen snopp och jag har inte kikat (jag är inte sån som tittar under vare sig underbyxor eller täcken). Så det är klart att hon ska ha en rosa klänning. (Fast det är jäkligt konstigt att hon gillar att leka med flygplan och bilar…)

  10. Tove skriver:

    Haha, ja, men vet ju aldrig. Så går det när man aldrig byter blöjor, pappa. :)

  11. Anna skriver:

    Min långhårige, 11-årige SON råkar ibland ut för folk som tror att könet sitter i håret. Men hallå! Är biologikunskaperna så dåliga i Sverige idag!? Klänning eller hår eller annat, vad är det som gör mannen?

    Anna

Kommentera

