Vecka 16

Illamåendet finns kvar men kommer mest på kvällarna nu för tiden. Ibland kan jag bara äta typ 3 tuggor, sen är jag jättemätt för att sedan bli hungrig igen 20 minuter senare.

Magen känns oftast alldeles uppblåst och tung.

Häromdagen hade jag plötsligt ont i rumpans sidor. Men varför, sa jag till Lelle? Du har ju varit ute och gått, svarade Lelle. Och ja, just det! På lördagen var jag ute och gick massor i stan. Något jag inte gör alls sen jag blivit gravid. Motion har blivit totalt bortprioriterat. Det finns inte ork eller lust. Ojoj hur ska det gå, jag är bara i månad 4. 5 to go. Jag kommer sluta som en totalt uppblåst blåval som inte kommer ner i vattnet efter att ha strandat i sanden.

4 Responses to Vecka 16

  1. Anna skriver:

    Stackare! Det är ju nu du ska må bra, känna dig som en prinsessa och även se ut som en sådan. Inte rättvist!

    Anna

  2. Tove skriver:

    Så här var det även med Herman vad jag kommer ihåg. Jag tyckte bäst om 3:e trimestern även om jag hade en del krämpor och jättemage men då kände jag mig lugnare och kände även Herman sparka ordentligt. Det var så mysigt att sitta i soffan och bara få klappa på magen minns jag.

  3. Lelle skriver:

    Jag trivs bra på stranden & i sanden, stannar där med dig.
    Vi får se efter den 19’e september om det blir en/ett blåval eller inte.

  4. Sandra skriver:

    Valar är fina och häftiga tycker jag.

Kommentera

