Wrrrooom wrrroomm around and around…

Idag har jag haft min allra första körlektion. Jag var skitnervös och tyckte det hela skulle bli sablans jobbigt. Men vad fel jag hade. Det var jättekul. Jag fick köra på ettan utan gas (krypköra!) runt en parkering. Och jag körde varken in i blomlådorna eller betongpelarna utan svängde snyggt runt alltihopa. Tror du jag kan svänga genom där frågade jag när jag närmade mig ett jättetajt hål mellan en pelare och en blomlåda. Ja, svarade läraren, där är det ju GOTT OM PLATS! Vi ser nog saker lite olika, han och jag.

Det var ju asenkelt i allfall. Och jag tittade inte en enda gång i backspeglarna.

Kommentera

