Bob gör sparkkavalkad efter 4 dagars tystnad

Jag ringde Mama Mia igår för jag hade inte känt sparkar i magen på flera dagar. Och visserligen är jag bara i 17 veckan så det har inte varit så mycket sånt hittills men någon liten buff varje eller varannan dag i kanske 1-2 veckor i allafall…

Jag fick tid idag att lyssna på hjärtljuden och hamnade hos en supersnäll MVC-tant som sa att jag inte skulle oroa mig om vi inte hörde hjärtljud direkt hon satte tratten mot. Men nästan i samma sekund som tratten mötte magen hördes ett starkt: DUNK DUNK DUNK DUNK och det var inte mitt snabba lilla hjärta som DUNKADE.

Jag blev så överväldigad så jag började gråta och MVC-tanten konstaterade att jag nog varit mer oroad än jag erkänt för mig själv.

Så efter 4 dagars total tystnad från Bob så fick jag idag bekräftelse på att han faktiskt fortfarande huserade och trivdes i min mage. Och nu, bara för att på något sätt helt övertyga mig kanske, så har han dragit igång en sparkkavalkad som aldrig tar slut. Nu har han hållit på i en timme och boffat i magen, han borde vara astrött vid det här laget… Det var skitmysigt i början…och egentligen nu med men nästan så man önskar att han kunde tagga ner lite och ”lämna mig i fred” för någon timme eller så. Gå och lägg dig, liksom, Bob!

3 Responses to Bob gör sparkkavalkad efter 4 dagars tystnad

  1. Sandra skriver:

    Skönt… Inte att du nu blivit sparkad på inifrån i flera timmar, utan att du fick höra hjärtljuden och att allt var väl. Hur cool man än intalar sig själv att man är, så blir man ju så lätt oroad. Ska han heta Bob, eller är det ett smeknamn?

  2. Sandra skriver:

    Bob är bra. Då kommer han länge att tro att ”Bob the builder” är HANS program. En kompis son heter Timmie. Ja, du kan ju gissa vad hans födelsedagstårta föreställde. Jepp, ”Timmie, the little lamb with a lot to learn”.

    Blir ju så att namn fastnar. Vi ”döpte” Noam och Noi så snart graviditetstestet visade ett +. Då satt namnen ganska bra och självklart när de sedan tittade ut :)

Kommentera

