Vad menar han…egentligen?

AJ, jag bet mig på en fluga!

Säger Herman lite då och då nu förtiden och mest, tror jag, när något inte passar eller känns konstigt för honom. Vi hittar ingen logik i meningen – vad menar han liksom? Förslag?

3 Responses to Vad menar han…egentligen?

  1. Hans Gordon skriver:

    Det Herman säger är fullkomligt klart och logiskt. ”Jag bet mig på en fluga” är en vanlig omskrivning av ”Jag har möjligen fått en liten släng av vattkoppor”. Eller: ”När jag senast skulle ut och rida gjorde min häst en liten avföringspaus på Hägerstensvägen”. Eller – och kanske allra vanligast – ”Jag gick bet på tanken att sommaren skulle återinträda i tjänst”. Den senaste meningen är associativt kopplad till ”En fluga gör ingen sommar”.

  2. Eva Källebring skriver:

    Hej Tove ! Jag tror det är en barnvariant av – att slå två flugor på smällen – hehe ?! Hoppas allt är bra med Dig Kul att läsa din blogg Herman verkar vara ett charmtroll Kram Eva

Kommentera

