Hur man spenderar en söndagseftermiddag på absolut roligast sätt

I söndags blev jag 350 kr fattigare och lyckades smitta ner hela gynakuten på SÖS med magsjuka. Och allt är mesvårdguidens fel.

För varje gång man ringer vårdguiden säger de: Jag tycker du bör åka in till akuten i allafall det KAN ju vara så att du är döende.

Så jag lydde rådet efter ett dygn av enorma magsmärtor som kom och gick och som egentligen mest kändes som om jag ätit något dåligt men som kanske kanske kunde vara förvärkar eller vara skadligt för bebisen.

På SÖS sa de såhär: Jaaaaasssåååå sa vårdguiden att du skulle åka iiiin. DET hade inte viii sagt. Viii hade sagt AVVAKTA så du inte kommer hit och smittar ner alla oss friska och starka med din dödsbakterie.

Och så låste de in mig, Lelle och Herman i ett litet undanskymt rum utan kaffemaskin och tidningar men med utsikt över lekparken så Herman kunde stå och stirra på livet utanför.

Efter 4 timmar fick jag träffa en halvutråkad doktor med kall min och lika kalla händer som sa att det nog var magsjuka och inte förvärkar men blir det värre så återkom.

Såklart jag inte vill åka in i onödan. Men lite vänligare miner och förståelse för att man kan vara rätt oroad över kramper i magen när man är gravid hade varit trevligt.

Och såklart blev det inte värre. Det klingade av och idag mår jag som vanligt. Fast 350 kr fattigare och med hoppet att gynakuten på SÖS ligger hemma med onda magar som straff för sin snorkighet.

Kanske hann jag även smitta ner hela vårdguiden genom telefon. Hoppas hoppas.

Kommentera

