Mitt körkort närmar sig…

Jag försöker övningsköra en gång om dan. Herman får sitta bak och titta på film. Och släpper kommentarer som: kör du på ettan nu, mamma?

Lelle övar start i uppförsbacke med mig och pappa och jag backar in i parkeringsrutor. Än så länge tomma bredvid där jag ska parkera eftersom jag oftast hamnar mitt på vita strecket.

Och så hotar pappa med att vi ska ut på motorvägen nästa gång. Det fortaste jag kört hittills är 65 km/h.

Det är roligt att vara övningskörningsbilen för alla andra bilar blir enormt stressade av mig. Trots att jag ligger i 33 på 30 väg så envisas alla andra bilar med att köra om. Som om jag är både pest och kolera. Vilket jag iof kan vara. Som när jag får hoststopp mitt i en korsning och inte kommer iväg förrän 5 minuter senare…men ändå.

Herman kör oxå bil. På ettans växel.

Kommentera

