Vecka 28

Karpaltunnelsyndrom. Nu har det börjat på allvar. Fortfarande inte så det gör ont men händerna och en bit av armen somnar mitt i natten och det tar längre tid för de att vakna till igen.

Det boffar i magen en hel del. Nu kan man tydligt kan se det. Hela jag rycker liksom till ibland. Och så kan man känna små ben eller armar eller vad det nu är sticka upp under huden. Det är ganska gulligt. Fast inte så skönt när den får för sig att sparka mot kissblåsan.

Jag klippte tånaglarna igår och tänkte att det är nog sista gången jag klarar av att göra det här innan förlossningen. Magen var rejält obekväm i min böjda position och det var knappt så det gick att klippa klart.

Vinterjackan går PRECIS att knäppa om magen. Om en vecka eller två kommer jag nog inte få igen jackan. Antingen får vi hoppas på tö och värme (vilket jag egentligen inte hoppas på eftersom jag gillar snön och kylan) eller så måste jag köpa en ny varm jacka. Får leta på Stadsmissionen efter en stor varm päls eller nåt.

 

9 Responses to Vecka 28

  1. 4children´s mom skriver:

    Hej hej! Fann dig på WP – såg rubriken o blev nyfiken! Är oxå gravid – inne på v 30. Altid kul att läsa om andras graviditeter!
    Nu skriver jag inte så speciellt mkt om den men det kommer lite bilder o små rader lite då o då…

    Hoppas du mår bra!

    Vänligen snart 4 childrensmom

    • Tove skriver:

      Hej! Vad kul att du hittade mig. Ja visst är det kul att läsa om andra som är i ungefär samma vecka. Stort lycka till…inte långt kvar nu. :)

  2. Anna skriver:

    Har inte Lelle ngn jacka du kan låna?

  3. Sandra skriver:

    Jag gick omkring i Pebbles gamla fula jacka i slutet på båda mina graviditeter. Om jag frågade Pebbles om jag såg galen ut så svarade han bara: Man FÅR se galen ut när man är gravid.

    • Tove skriver:

      Hahaha! Så otroligt bra svarat av Pebbles. :)

      Fast jag har ju redan Lelles jacka. Skulle valt en större och fetare man så man fick plats ordentligt i hans jacka. Eller så skulle jag varit mindre och smalare från början?

      Får nog bli en ny i allafall…jacka! Inte man!

  4. Lelle skriver:

    Det är jag väldigt tacksam för.

    • Tove skriver:

      Det kanske är så att det är DU som bör köpa en ny jacka? Som är lagom stor åt mig så att min mage med hälften ditt innehåll inte fryser? Då slipper jag både byta man samt köpa ny jacka! Bra idé!

  5. Lelle skriver:

    Får jag välja jacka/kläder till dig?
    Låter som ett erbjudande svårt att tacka nej till.
    Lite som du.

Kommentera

