Matkrig

Igår berättade Lelle stolt att han funderade på att göra en egen julskinka till mig. Men det försökte jag snabbt förstöra genom att hävda att jag INTE ÄTER julskinka och att det därför jag alltid vill ha fårfiol på julbordet.

– MIN skinka kommer du äta propsade Lelle, för den kommer bli så GOOOD!

– Du är precis som min mormor, sa jag, hon propsade på att jag skulle gilla hennes frukttårtor och bakade typ 15 olika frukttårtor till mig under en och samma sommar. Lyx kan man tycka men det var jättejobbigt. Varje gång fick jag snällt sitta och tvinga i mig en bit fastän det var ASÄCKLIGT!

Lite senare när vi skulle sova hör jag Lelle väsa i mitt öra:

– Toooooovvveeeee, duuu giiiilllar juuulskiiinkaaaaaaa, du giillllaaaaar juuulskiiiinkaaaaa…..

– Det var bergis precis sådär mormor höll på oxå, svarade jag. Hon smög säkert in mitt i natten och viskde i mitt öra: duuu giiillaaaar fruuuukttåååårtooooorrrr, Toooooveeeee….

– Nä, sa Lelle, hon sa: du ÄR min lilla frukttårta.

– Är jag din lilla frukttårta, frågade jag Lelle?

– Nä, du är min lilla julskinka!

Kommentera

