Skön avslutning på veckan

Det är ju inte var dag man kan komma iväg och unna sig flera timmar på IKEA. En perfekt avslutning på veckan. Jag och Herman och Hermans egen Lena (som han kallar henne, fastän hon nog mest är min) drog iväg tidigt på eftermiddagen. Som vanligt var alla varor slut som Lena skulle ha med sig hem (det är de alltid när vi är på IKEA) men vi lyckades ändå få med oss en fullastad vagn till kassorna. Lite ljus, servetter och annat typiskt IKEA-smått&gott som gör att det kostar minst 1000 spänn att bara besöka varuhuset utan att man kommer hem med det man ska. Jag fick dock hem en mastodontstor ram till ”Bläckfiskträdet” som nu ska upp på väggen. Och en madrass till Hermans nya säng blev det oxå. Sen kom männen och förstörde shoppinghysterin men köpte varsin köttbulletallrik till oss och bar snällt ut våra inhandlade paket till bilarna. När jag kom hem insåg jag att jag fått träningsvärk i rumpan. Av att gå på IKEA.

6 Responses to Skön avslutning på veckan

  1. Sandra skriver:

    Och när jag kom hem insåg jag att jag hade blivit matförgiftad (eller ngt). Av maten på IKEA :( Mår fortfarande pyton…

    Men det var det kanske värt för att få se Herman och Noam springa hand i hand :)

  2. Tove skriver:

    Å nej, stackare. Tog du julbordet? Vi gick upp och åt köttbulletallrikar men mådde bra förutom enorm trötthet och som sagt ont i rumpan (så skumt).

    Och jag glömde alldeles bort och fråga vad ni köpte! Så nu är jag jättenyfiken.

  3. Ulrica Adolphson skriver:

    Hej!
    Alltid lika kul på Ikea, eller hur?!
    Dock nlev även Viktor magsjuk efter köttbullar à la Ikea…

    • Tove skriver:

      Och jag som alltid trott IKEA var ”safe” på maten…Kanske de inte är med tanke på priset de tar. På våning två kostar allt i kaféet 5 spänn. Man undrar hur det går ihop sig. Eller det kanske man inte undrar längre då…

  4. Sandra skriver:

    Inget julbord. Någon slags vegetarisk pasta plus Noams pannkakor med spenat och ost, som hon vägrade röra. Säker på att det var det. Smakade skumt. Man kan ju undra varför jag åt det? Verkar vara ett drag de flesta föräldrar utvecklar, att äta upp barnens rester…

    Köpte en byrå, två mattor, några julgrejor och annat smått å gott. Håller med dig, det är lika spännande varje gång man ska betala på IKEA, blir alltid mer än man tänkt sig. Men det blev fint! :) Första gången jag julpyntar på mååååånga år :) Kul, tycker Noam.

    • Tove skriver:

      Måste kolla med Lasse för han åt oxå de där pannkakorna. Äckligt!

      Jag köpte tavellister och har ÄNTLIGEN fått upp en tavelvägg i vardagsrummet. Mycket nöjd.

      Vi köpte vit plastgran förra julen och i år blir det blåa kulor. Isiga blåa. Dock inte från IKEA.

Lämna en kommentar