Vem var det som sa vad egentligen?

På väg från dagis frågar Herman:

-Är vi på väg hemifrån?

-Ja, det kan man väl säga, säger jag och tycker Herman har bra logistik i tanken, eftersom vi går åt fel håll idag. Vi ska till bussen istället för hem.

Lite senare…

-Går vi hemifrån nu?

-Ja, det gör vi ju, vi går ju fortfarande mot bussen.

Lite senare igen…

-Går vi hemifrån?

-Ja, vi går hemifrån, säger jag tålmodigt.

-Hemifrån, vad sa du?

Stökigt bakom mig, vad sa du? Frågar Herman när han undrar vad saker betyder.

4 Responses to Vem var det som sa vad egentligen?

  1. Sandra skriver:

    Haha. Älskar treåringar. Noam kör en liknande:
    Noam: Mamma?
    Jag: Ja?
    Tystnad
    N: mamma?
    J: ja?
    Tystnad
    N: mamma?
    J: jaaaaa

  2. Sandra skriver:

    Råkade publicera kommentaren innan jag var klar :)

    Tystnad
    Noam: mamma vad säger du?
    Jag frustrerat: men det är ju inte JAG som säger något!
    Tystnad
    Noam: mamma…

Kommentera

