Hur man bäst förbereder sig inför ett teoriprov

1. Se till att vara gravid, gärna i sluttampen…så där höggravid i månad 8-någonting.

2. Ett dygn innan provet bör du få ont i magen.

3. Sov dåligt och oroligt eftersom du nojjar dig för bebisen.

4. Boka tid hos mödravården strax innan provet.

5. På väg till mödravården kan man fördriva tiden med att ögna igenom teoriboken…eller inte…koncentrationen kommer ändå vara på magen och bebisen i den.

6. Känn dig lättad efter besöket hos mödravården då de kollat att allt är ok.

7. Bli lite stressad över att du nästan är sen till provet…

8. Dags för prov! Totalt ickestressad över själva provet eftersom du haft annat att tänka på.

9. Gör provet – inse att du borde läst mer teori för frågorna är svåra…

10. …men få GODKÄNT!

Sån himla skön känsla efteråt!!!

Nu är jag halvvägs mot körkortet. Hurra för mig!

5 Responses to Hur man bäst förbereder sig inför ett teoriprov

  1. Lelle skriver:

    Grattis, Bra jobbat.
    Är lite oroligt för hur du ska förbereda dig inför uppkörningen?

  2. Anna skriver:

    Grattis!

    Min mamma fixade sin sista muntliga tentamen när hon var höggravid med tvillingar (dvs mig o syrran). Det räckte att stöna lite och hålla om magen, så blev examinatorn så nervös så att han godkände på rekordtid… ;-)

  3. Sandra skriver:

    Grattis!! Och tack för framgångsmanualen. Ska komma ihåg det den dag jag får för mig att ta körkort.

  4. Sophia skriver:

    Grattis! Vilken lycka.

Kommentera

